TAVASTGATAN 29A

Heminredning för nybörjare

5/17/2005

Planritning

Jag har köpt en lägenhet på Tavastgatan 29A. Vid Mariaberget på Södermalm i Stockholm. Tillträde 8 juni.

Från att ha levt övermöblerat och oplanerat i en uppsjö av arvemöbler och Ikea-alster odlar jag nu ett nyfunnet inredningsintresse. Jag är nu en människa som Satsar På Sin Bostad. Eller: Jag ska handla på Fina gatan.

Om någon av mina vänner skulle veta att jag ikväll startar en blogg, och jag lät dem gissa ämne, skulle det förmodligen bli något av följande:
  • Singelliv
  • Internetutveckling
  • Skräckfilm
  • Fantasy
  • Cola light-beroende
  • Sluta snusa
Och visst kan det komma att slinka med något om detta också. Men fokus ligger på renovering och inredning - från en nybörjares perspektiv.

(Vad tråkigt det lät! Och Urban som tror att min blogg blir underhållande - ska man verkligen behöva ha prestationsångest för texter man inte får betalt för?)

Jag börjar med att ladda upp min planlösning. Möbleringsförslag mottages med intresse.