TAVASTGATAN 29A

Heminredning för nybörjare

5/17/2005

Arkitekt och målare anlitade

Steg ett togs idag: Anlitade arkitekt och målare.

Målare är Mikael Ayral som målade Kocksgatan, där jag bor nu, innan jag flyttade in för två år sedan. Han gör ett kanonjobb och är riktigt trevlig.
Arkitekten heter Mattias Ståhlbom och jobbar på TAF Arkitektkontor. Honom hittade jag via en jättefint renoverad lägenhet på Hemnet som han har ritat.
Har funderat en del på hur man hittar en bra arkitekt så det känns superbt. Vi ska ses utanför porten på tillträdesdagen.

Det arkitekten ska göra är att hjälpa mig renovera toaletten. Den nuvarande toan är inte så rolig, med beige våtrumsmatta och en trång dusch där avloppet sitter framför handfatet. Jag tror att han kommer att hitta en toppenlösning.

Ett litet förtydligande krävs kanske: När jag säger att jag ska renovera min nya lägenhet menar jag inte under några förhållanden detta bokstavligen. Det är alltså inte tanken att jag ska sandpappra, spackla och borra i den omfattning som detta projekt kräver. Det finns massor av människor som gör detta bättre än jag och det vill jag gärna bejaka.

Av en kombination av snålhet och hybris kommer jag dock förmodligen att ge mig på att måla i kök och/eller sovrum själv. Jag har ju trots allt nästan målat två kök tidigare och det fungerade rätt hyfsat.

Om någon vill ha numret till mästermålaren Mikael är det bara att höra av sig. Själv är jag tyvärr inte tillgänglig för externa uppdrag.


Den arkitektritade toa som jag föll för - så fint vill jag också ha det.

1 Comments:

At 13/7/05 17:08, Anonymous Anonym said...

Jag skulle gärna ta uppgifter på din trevliga målare. Maila tinapunktholmeskogatteliapunktcom! Tack!

 

Skicka en kommentar

<< Home