TAVASTGATAN 29A

Heminredning för nybörjare

5/18/2005

Försäljningsångest

Idag har ett i-landsproblem trätt in och brutit min koncentration på Tavastgatan. Det är Kocksgatans försäljningspris som spökar. Visning på söndag, jag har jobbat ihjäl mig för att få det snyggt. Och ska städa ännu mer, gno och gneta, hela fredag hela lördag.
Lägenheten en trappa ner såldes idag för ett mycket bra pris. Men: bara två budgivare fanns med de sista dryga 200tusen. Usch. Fy. Isen i min mage börjar smälta.

Försöker förstrött fokusera på konstiga möbler på Blocket. Det är fascinerande vilka fula saker människor hoppas få stora summor för.

Inte ens tanken på ett slagbord kan riktigt skingra tankarna. Jag behöver ett fint, lättsinnigt, generöst och samtidigt diskret slagbord till kortsidan bredvid kakelugnen i min sköna nya lya. Där ska jag bjuda vänner och familj på läckra middagar. Soppor, nybakt bröd, saftiga kycklingfiléer och spännande meze.
Har jag otur med försäljningen i helgen blir det väl att be folk ta med sin egen nudelpåse.