TAVASTGATAN 29A

Heminredning för nybörjare

12/24/2005

Underbart överkast

Igår kväll gick jag för första gången in i den inredningsbutik vid Mariatorget jag så ofta passerat. Den heter CaZa-nånting, ligger mellan t-baneuppgången Mariatorget och själva torget, på Swedenborgsgatan.
Och jag blev kär!
Där låg världens vackraste överkast. Det var lyxigt, elegant, mysigt och vackert i ett. Det började liksom pirra i mig, en känsla av att "yes! Äntligen. Vi har funnit varann!"
Kika på miljöbilden av ett i blått här, och titta sedan på alla varianter här. Det jag blev kär i är det ljusa i vitt/beige/brunt, men de färgstarka är också mäktiga.

Men euforin sjönk som en sten när jag tittade på prislappen. 3395 kronor.
Och de har aldrig nån rea heller - jag frågade.
Har övervägt om man ändå kanske KAN köpa ett överkast för tretusenfyrahundra kronor men kommit fram till att det är så mycket annat som är viktigare att jag skaffar till mitt hem att det får, tyvärr, leva i mina drömmar fram till lottovinsten.
Kanske har jag tur och hittar något liknande nånstans. Någon som har några tips?
Tills dess överväger jag att iallafall skaffa en kudde eller två från det märket, Mimou, de var också mycket vackra och kostade mer överkomliga 495.

För övrigt köpte jag igår en stege, en viktig investering när man har tre meter i tak. Det innebär att jag nu äntligen satt upp min hallampa, nästa steg är kökslampan och sedan måste jag fixa en lampa till sovrummet. Tyvärr påmindes jag om att jag har någon slags låghöjdrädsla. Det är obehagligt att stå futtiga 90 centimeter över golvet, men att sitta på räcket vid ett stup är inget problem. Hade varit mer praktiskt om det var tvärtom.
God jul!

5 Comments:

At 24/12/05 20:58, Blogger Anna-Stina said...

Jättefint och jättedyrt överkast! Du har inte tänkt på att sy ett själv? Det är ju egentligen inte så svårt. Eller så kanske du har någon sykunnig vän/släkting som du kan byta tjänster med? Gäller bara att hitta de där perfekta stuvbitarna, så kan det bli jättebra! :-)
God jul!

 
At 25/12/05 13:31, Blogger Namnlös said...

Det är en bra idé! Om jag tar mig tid att fixa det viktigaste i lägenheten under vintern/våren så vågar jag kanske lita på att jag skulle fullfölja ett sånt projekt. Jag sydde faktiskt ett jättefint lapptäcke i åttan så jag kan nog om jag vill ;-P
Både mamma och låtsasmamma är ena rackare på att sy men jag vill nog inte be dom nåt så tidskrävande...
Symaskin får kanske bli årets födelsedagsönskning?

 
At 29/12/05 11:15, Blogger Lindas trädgårdsblogg said...

Åhh, jag drömmer också om ett eget lapptäcke, och den där modellen med så där stora lappar så kanske man hinner göra klart under ens livstid. Det är till att börja samla sidenstuvbitar!

 
At 2/1/06 13:39, Blogger Anna-Stina said...

Symaskin ska du definitivt önska dig i födelsedagspresent! Det går ju bra att köpa begagnat också. Symaskin har man alltid nytta av, man kan ju laga kläder t ex.

 
At 6/1/06 13:38, Blogger Petra said...

Hej! Nu har jag hittat hit också! Tack för senast!

Badrummet ser verkligen hur fint som helst ut och det där överkastet kan jag också tänka mig i blått! Kanske får önska mig en symaskin jag med! :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home