TAVASTGATAN 29A

Heminredning för nybörjare

5/23/2005

Felstavad soffa

I går vad jag på Bo Concept på Drottninggatan i Stockholm. De har sköna prylar. Soft men stilrent. Dock inget som passar Tavastgatan, tror jag. Min väninnas manlige bekant (manlig bekant ligger på topp 10 bland kvällstidningsord, efter spritfest) hittade en soffa. Snygg. Men jag har nog inte råd att byta soffa riktigt än. Ska byta överdrag istället.

Det som förbryllar mig mest är dock butikens namn. Fattar de inte att skrivfel är töntiga? Bo Concept låter coolt, men det är inte coolt. Det är töntigt. Home Concept, Concept Living eller Bo koncept. Välj. Skriv inte fel. Skriva fel är töntigt. Jag tänker inte handla soffa av dyslektiker utan korrekturläsare.
Dessutom hade de inga bra slagbord.

1 Comments:

At 29/5/05 19:20, Anonymous Anonym said...

Jädrar, du har rätt, SÅ får man helt enkelt inte namnge en affär. Undrar i vilka banor de tänkte, typ "svengelska" är häftigt, det gör vi på, eller vad? Nu tvingas jag mig själv att sluta handla där (nån språkfason får det ändå vara), även om deras möbler till och från är riktigt trevligt. :)

 

Skicka en kommentar

<< Home