TAVASTGATAN 29A

Heminredning för nybörjare

5/23/2005

Blocket är bra

Blocket är inte bara bra för att köpa, det är också utmärkt som inspiration. Men man får ha tålamod.
Hittade idag ett rätt coolt klaffbord på Blocket som fanns i en slagbords-variant på inköpsstället Hemmet.
Detta slagbord är av seriöst intresse. Hade det funnits i natur vore jag såld. Men massiv ek är jag inte hundra på, hur tjusigt det än är. Jag hade tänkt mig något ljusare.

Jag tänker mig naturträ, vitbetsat trä, vitmålat trä och kanske lite stål. Ljusa färger på väggar, golv, möbler. Och sedan färg i detaljerna - gardiner, mattor, skålar, kuddar, ja ni fattar.
I skrivande stund är planen:
Sovrum - grönt.
Kök - orange.
Vardagsrum - okänt. Rött? Lila? Brunt?

På Tavastgatan ska jag leva som vore det visning var dag.

Hittade en sajt med snygga sofföverdrag till min IKEA Ektorp. Fast artonhundra är rätt häftigt för ett nytt överdrag till en soffa som kostade femtusen. Å andra sidan vill jag inte använda varken det lejongula eller det lila mer. Men kanske skulle jag lägga pengarna på en ny soffa istället. Å andra sidan kan nog Ektorp leva ett par år till. Den är skön som fan. Och då skulle man kanske vara lite mer vågad i tyget. Dock: Då faller hela min neutral-bas-med-färgsättning-som-kan-bytas-ut-plan. Eller?

Egentligen skulle jag vilja ha en soffa med rakare linjer. Fast min Ektorp skulle kanske se helt annorlunda ut i en klädsel som denna.

Jag tror jag köper ett nytt överdrag och en ny soffa om 2-3 år när jag flyttar nästa gång.

Soffan är fankenimej världens skönaste möbel. I love soffa.

3 Comments:

At 26/5/05 18:45, Anonymous Anonym said...

Grattis till Tavastgatan! Hoppas på att få mig några tips. Det här med inredning är fanimej inte enkelt. Vår lösning är att, efter långa diskussioner, katalogbläddrande och möbelsurfande, vänta lite med att ta beslut. Därför ekar det fortfarande i lägenheten. Kom och lyssna någongång. Typ väldigt snart kanske.

//stina

 
At 29/5/05 19:10, Anonymous Anonym said...

Bodde på Tavastgatan en sväng i höstan, inhyst under en kompis köksbord. Mysigt område! Varför tycker du inte Blocket är bra för köp? *nyfiken' Själv har jag och sambon gjort våra allra bästa inredningsfynd just där; femtiotalslampor, en tokigt dyr hyllkonstruktion för en spottstyvel. Men visst, det gäller att titta först och handla sen. Att köpa grisen i säcken är aldrig särskilt kul. :)

 
At 29/5/05 20:43, Blogger Namnlös said...

Stina: Visst vill jag lyssna på sommareko i Umeå! Hör av mig när jag vet hur jag jobbar i sommar.

Jessica: Jo visst är Blocket bra! Jag tror du missade ett "bara" när jag skrev "Blocket är inte bara bra för köp".
Jag bevakar slagbord på Blocket som en huggorm. Hoppas göra lika roliga fynd som ni!
Tyvärr kommer jag att ha ett väldigt litet köksbord, annars hade jag erbjudit platsen direkt.
;-)

 

Skicka en kommentar

<< Home