TAVASTGATAN 29A

Heminredning för nybörjare

1/13/2006

Byte av stereobänk


Min otympliga gamla stereobänk ska ut! Den har jag haft sen 1999, då jag fick ta över den av morbror och moster. Bänken är från Ikeas Princip-serie och teven står på en möbel i samma serie, fast lägre och mer anpassad till maskinerna i utseende.
När jag förevigat stereobänken på ett foto blir det plågsamt tydligt hur provisoriskt och trist det ser ut, med hängande sladdar och några ljusstakar jag proppat in i hyllan för att få undan dem. Fy.
Tills vidare tänkte jag byta ut stereobänken mot mitt gamla nattduksbord, som jag verkligen gillar men inte får plats med i mitt sovrum. Det kanske inte är den absolut snyggaste lösningen men det måste bli bättre än det är nu. Väntar nu bara på att någon hämtar bänken, vill inte familjen ha den får det bli en bortskänkes-annons på Blocket.

3 Comments:

At 15/1/06 07:42, Anonymous Anonym said...

Blir det en ny stereo också? Det ser ut o behövas, kanske något mer kompaktare anläggning.

 
At 15/1/06 14:28, Blogger ninaboel said...

*ler* vi pratade precis om ny TV-bänk... vi har ju systern till den du har. Kanske att de ska få återse varandra snart då... i ett lager? *ler* Vet inte alls vad vi ska ha till TVn - varför är alla tv-bänkar så fula och alla skåp till dem så skrymmande?? Något för unga designers att bita i!
Tror jag kommer ha en mindre byrå eller typ sängbord till stereon faktiskt. Under de fina hyllorna för CD-skivor som vi ska försöka få upp idag... och stereon känns ju som mindre svår än TV:n att hitta en lösning till...

 
At 15/1/06 14:38, Blogger Namnlös said...

Det vore bra, men jag tänker inte lägga pengar på det eftersom jag tror att stereon som pryl inte överlever många år till. Nästa steg för mig är inte en ny stereo utan att köra allt via datorn. Så jag nöjer mig med min Technics från 1992 tills vidare och när den åker ut kommer den inte att ersättas. Dessutom må den vara stor, men kvaliteten är ypperlig! :-D

 

Skicka en kommentar

<< Home