TAVASTGATAN 29A

Heminredning för nybörjare

1/18/2006

Mattkoll


Är inte denna dörrmatta från Mio rätt fin?
Det är beklagligt att man inte kan länka till Mios produkter. Men om man går in och kikar på mattsortimentet hittar man en del fint. Exempelvis mattan Djursholm, som förutom att man då kan drömma sig bort och låtsas att man bor på Djursholm (?!?) är rätt snygg, speciellt i grönt. Vore fin i vardagsrummet.
Blir också lite sugen på en mer orientalisk matta, som Sahara. Funderar på att åka till Indien i sommar, gör jag det så borde jag ju vänta och köpa mattan där. Även om mina tidigare erfarenheter av mattaffärer i Indien är, hmm, tveksamma. :-P
Det som överraskar mest är den stora prisskillnaden mellan mattor. Ikeas Klarup kostar endast 349 kr för 140x200 cm! Vad är det för fel på den?

För övrigt fick jag inte ryamattan jag bjöd på på Tradera. Förlorade mot det klassiska tricket att gå in och bjuda över samma minut som auktionen slutar. Jag var på bio så jag hade inte en chans, men det var kanske lika bra det. Jag ska nog ha en enfärgad matta i sovrummet istället.

2 Comments:

At 20/1/06 13:37, Blogger Anna-Stina said...

Jag tycker att grönt är en sån fin och lugn färg att ha hemma. Man blir liksom harmonisk av den. Kanske har det att göra med att växter också är gröna? Eller så är det bara jag som känner så? Mitt sovrum måste alltid ha gröna inslag. Blått känns t ex lite för kallt att sova i ;-)

 
At 21/1/06 16:39, Blogger Namnlös said...

Du har helt rätt! Jag vet att jag läst om det, att grönt ska ha just en lugnande effekt. Jag vill gärna ha grönt i mitt sovrum jag med! Det är en så himla fin färg också.

 

Skicka en kommentar

<< Home