TAVASTGATAN 29A

Heminredning för nybörjare

10/21/2005

Bisarra priser


Hur mycket skulle du betala för den här utsikten?

Jag är glad att jag bestämde mig för att inte vänta till hösten med att flytta. Skulle jag ha gjort samma affär nu hade mellanskillnaden mellan min gamla etta och den nya tvåan ha varit betydligt större. Priserna har blivit bisarra.
Just nu pågår en budgivning på Notar där en minitvåa om 36 kvadrat på Katarina Bangata värderas till 1.915.000 kronor. Det är närmare 53.200 kronor per kvadrat. Kungsbalkong och läckert renoverat förvisso. Men sjukt mycket pengar.

Min egen gigantinvestering - badrumsrenoveringen - löper på i sakta mak. Hantverkarna väntar på leveranser, eftersom det är lite mer ovanliga saker som ingår i inredningen så är leveranstiderna lite längre. Det verkar som att renoveringen kommer att ta minst 5 veckor. Tur att jag har annat boende.
Lärdom till nästa gång jag renoverar: se till att beställningen görs i god tid innan arbetet sätter igång! Man måste själv agera projektledare. Det hade jag inte riktigt förstått.