TAVASTGATAN 29A

Heminredning för nybörjare

6/08/2005

Snabba golvbeslut

Tillträde idag. Härlig känsla. Att jag ska få bo här!
Men insåg också att golven är sämre än jag trodde. Inte panikfula, men tillräckligt för att vilja slipa.
Träffade arkitekten Mattias Ståhlbom för första gången. Han föreslog vitpigmenterat lackat golv. Det är ekplankor, fint gammalt golv, fast delar ser nyare ut.
Min kompis Sara säger att vitt golv snabbt ser skitigt ut. Med tanke på dammsugningsfrekvensen i mitt hushåll är det inte bra.
Mamma säger att jag kan tröttna på vitt golv fort.
Måste bestämma mig snabbt, snabbt. Ska försöka få in en golvslipare så fort som möjligt.
Ska jag våga testa vitt golv? Det är ju snyggt. Fräscht och ljust. Blir mindre träigt än jag bott tidigare.
Tips och åsikter är ytterst välkomna!

1 Comments:

At 9/6/05 12:56, Anonymous Anonym said...

Är det rätt vit färg kan det se lite lantligt ut med vita golv, men det blir ju skitigt lättare, lätt att få en lite gråare färg.

 

Skicka en kommentar

<< Home