TAVASTGATAN 29A

Heminredning för nybörjare

6/19/2005

Nymålat

Nu har sovrum, hall och vardagsrum målats. Nordsjö vit på väggarna - bruten vit som går mot varmt grått, blev jättefint. Och golvslipningen blev toppen, Miguel gjorde ett jättebra jobb. (Delar gärna med mig av numret.)

Hittade just ett jättefint slagbord från Stolab. Vet inte vad det kostar och det har en klaff för mycket, men fint är det.

Har bestämt mig för att köpa ett enda bord. Ett klaffbord, inte ett slagbord. Max 75x75 stort med en enda klaff. Med lite god vilja får man då plats sex personer vid bordet. När man är fler än tre till bordet lyfter jag ut det i vardagsrummet och fäller ut. Tror det blir bättre än att ha ett slagbord stående i vardagsrummet.

Klaffbordet från Hemmet ligger bra till. Bevakar Blocket för att se om någon ska sälja ett begagnat.
Men jag får nog vänta med köksinköp tills jag renoverat köket. Behöver nya luckor åtminstone, och förmodligen blir renoveringen lite större än så. Men först toaletten.

Har laddat ur kameran, bifogar en bild på den coola gröna plastlampa som jag överväger att skaffa till sovrummet. Kan stå i fönstret?



På tisdag går flyttlasset! Nu är det kaos på Kocksgatan.

Oroar mig lite för hur min doftranka ska må utan söderfönster. Hon har skämt bort mig med fyra generösa blomningar de senaste somrarna.