TAVASTGATAN 29A

Heminredning för nybörjare

10/07/2005

Fåtöljöverdrag

Spanade in Torget, som jag överlag uppfattar som en ganska meningslös webbplats, och hittade mot förmodan något användbart: ett fåtöljöverdrag för ynka 249 kronor.
Jag börjar inse att jag faktiskt kommer att få rum med min gigantiska, supersköna fåtölj i sovrummet. Den har ett läckert/urfult svart-grönt-blommigt tyg, som är extremt nött på armstöden och inte går att visa upp i befintligt skick. Men kanske med ett natur- eller nougatfärgat fåtöljöverdrag?

Ellos hade dessutom prisvärda överkast i rätt storlek. Men produktbilderna är värdelösa. Hade faktiskt aldrig fallit mig in att man kunde handla textilier på Ellos. Eller något annat för den delen. Men varför inte.

På måndag börjar badrumsrenoveringen! Ska lägga upp några bilder på det gamla badrummet i helgen. Det kommer att bli ett totalt ansiktslyft. Spännande! På söndag flyttar jag till Micke och Marjas mysiga lägenhet i Stureby, de är nu i Thailand, på väg till Australien.