TAVASTGATAN 29A

Heminredning för nybörjare

8/08/2005

Konstsugen

Jag vill köpa en tavla för tiotusen!
Igår loggade jag in på Ladbrokes för första gången på länge, satte in 200 spänn och körde stenhårt på trippellotten för att vinna tavelpengar. Det gick inte så bra.

Men: jag funderar likväl på att skaffa mig om än ej en målning, så en litografi. Konstnären jag förälskat mig i heter Charlotta Sandberg och säljs bland annat på Art.se på Hornsgatan.
En litografi, utan ram, kostar 800 kr. Den är visserligen ganska liten då, men med ett passepartout och en snygg ram så. Det är "Pink thoughts" jag är mest sugen på, om ni kikar på litografierna på Charlotta Sandbergs sajt. "Wonder thoughts" är en bit större, och också jättefin. Pris 1.800 kr. Hmm.
Och: Vit ram eller guldram? I galleriet har de både och, snyggt vilket som. Kanske är vitt mest lättplacerat. Men guld skulle passa med guldet i kakelugnen om jag har tavlan i vardagsrummet.
Ständigt dessa i-landsproblem!

Hade en härlig fredag där jag och min vän Nina gled omkring i inredningsbutiker i flera timmar. Massor av inspiration - kommer därför mer funderingar inom kort.
Det svåraste tycker jag är att hitta vad man ska BÖRJA med. Och sedan matcha det andra till.