TAVASTGATAN 29A

Heminredning för nybörjare

6/10/2005

Väggval

Det blir helt vanligt lack på golvet. Jag fegade ur. Det känns bra så. Miguel petar fogmassa i springorna i dag och slipar imorgon. Det blir nog fint.

Min inför-flytt-planering ställs dock lite på ända av golvslipningen eftersom jag nu inte kan måla sovrummet i helgen som planerat.
Men den tiden kan jag istället spendera på att röja vindsförrådet och slänga och ge bort. Mycket behöver försvinna. Nya källarförrådet är inte stort. En gyroboll och några gamla ex av Vagabond blir jag av med genom Grannarna. Det är alltid en början.

Ska även ta mig för att välja väggfärg. Det lutar åt stockholmsvitt, men det kan bli lite väl vitt. Kanske skulle jag ha en vit nyans som brutits lite mer åt det bruna hållet. Smygbeige i vardagsrummet. Och stockholmsvitt i sovrummet.
Köket har jag bestämt får vänta tills jag vet vad jag vill göra med det. Och denna gång ska jag inte hinna flytta innan jag har bestämt mig.

Måste också nämna att jag sedan igår kväll jobbar med Sveriges bästa sajt. Kalas! Det är jag som står i mitten och ser glad ut.