TAVASTGATAN 29A

Heminredning för nybörjare

1/24/2006

ÄNTLIGEN ETT SLAGBORD!

Detta inköp är så upphetsande att det krävs stora bokstäver i rubriken. Jag har äntligen köpt ett slagbord!

Min halvårslånga jakt har de senaste veckorna intensifierats. Jag försökte för två veckor sedan bjuda över på ett perfekt litet slagbord, men förlorade kampen (säljaren var för ärlig). Men igår slog jag till.

Detta slagbord är nu mitt för nedprutade 1500 kr:





Det är alldeles lagom stort, enbart 72 centimeter brett vilket innebär att det går att sitta vid det när det står uppställt mellan kakelugnen och dörren till duschrummet. Där ska jag sitta och sätta in foton i album, lägga pussel och annat! OK, jag lägger väl inte så mycket pussel, men jag inbillar mig att när jag nu har ett bord som jag kan använda speciellt för hobbyprojekt så kommer det plötsligt att hända. Jag har alltid velat ha hobbies, det verkar så rejält på nåt sätt.

Sålde i samma veva mitt lila sofföverdrag, som jag bytte ut för några veckor sedan, det gick för 400 kr och det är jag nöjd med. Blocket är bra.

Ytan på bordet är helt obehandlad och det finns en del målarfläckar på bordsskivan. Underdelen och benen är vitmålade. Det är från början sammanfogat med fina träspikar men förstärkt med ett par vanliga skruvar. Och det är ganska skrangligt.
Det har med andra ord en del skönhetsfläckar, och någon slags åtgärd bör vidtas åt ytan i framtiden. Men det är charmigt, det är mitt, och jag kan äntligen ha folk hemma på middag!

2 Comments:

At 27/1/06 21:15, Blogger ninaboel said...

Grattis *kramar*
Funderar på om jag kommer kunna se det snart. Kommer eventuellt upp 6/2 - tid hos Barbro... = kanske dan innan om det passar *ler* Och då kan jag ju ha med en hobby med!!!

 
At 31/1/06 22:07, Blogger Anna-Stina said...

Jättepraktiskt med slagbord! Och mysigt.

Lisa, du är förresten taggad! Titta på min blogg så får du se.

 

Skicka en kommentar

<< Home