TAVASTGATAN 29A

Heminredning för nybörjare

3/26/2006

Irland + Ikea


Tillbringade förra helgen på Irland hos min kompis Margie vilket var underbart men det blev inte mycket heminredning. Däremot en massa säckpipeband till St Patricks Day och vacker klippvandring.
Såg en cool lampa, se bilden, i matrummet hemma hos Margies föräldrar. Den köpte föräldrarna när de bodde i USA på 50-talet berättade hon.
Kom också hem med en irländsk heminredningstidning och en antikvitetstidning, kul för de har ju rätt annorlunda smak där.

Igår brände jag lönen på Ikea tillsammans med mamma, i skörden fanns en del tyger, eventuellt en symaskin (!) och lite annat smått och gott. Det som skulle bli någon effektiv timmes besök blev en heldag.
Ska dessutom iväg och köpa tallrikar ur den vackra 50-tals servisen Ruter via Blocket i eftermiddag! De är både fina och roliga tycker jag.

Största utmaningen i lägenheten just nu är dock:
1) Städning. Det ser ut som en svinstia. Hur kan man få ett ljuvligt hem om man inte ens klarar att hålla ordning? Städning är det första jag prioriterar bort när jag blir stressad tyvärr.
2) Borrning. Jag har massa saker som ska sättas upp! Håller tummarna för att låtsaspappa Hasse hinner hålla borrskola snart. Förresten så har det påpekats för mig att jag glömde kredda Hasse när han skjutsade mig till Enskede för att hämta mitt första slagbord. Slarvigt! Det var en strålande och alldeles kritisk insats från Hasses sida.

1 Comments:

At 30/3/06 16:10, Blogger Anna-Stina said...

Kvinnans bästa vän är borrmaskinen! Jag går numera under ett nytt alias, "den borrande bibliotekarien", i bekantskapskretsen. ;-)

Det är inte svårt att borra, men jättebra om någon faktiskt lär en det! Man kan inte kunna allt av sig själv.

 

Skicka en kommentar

<< Home