TAVASTGATAN 29A

Heminredning för nybörjare

2/26/2006

Bokrea och auktion

Gjorde några fynd på bokrean: "Auktionshandboken" av Jane Fredlund och "Svensk form internationell design" av Hedvig Hedqvist som jag inte hittar i katalogen.
Så ska även en nybörjar-estet som jag få lite utbildning!

Fyller år snart och valde ut en servis att önska mig i fredags. Det blev en väldigt fin på Bungalow porslin på Kungsholmen - vilken det är säger jag om jag får den! :-) Den passar bra ihop med de nya Marimekko-tabletterna.
(Jag råkar veta att mamma var där och köpte porslinet i lördags, men man får väl jobba upp någon slags överraskningseffekt iallafall.)

När jag var på Bungalow hittade jag en jättesöt servis som hette Linda från Rörstrand, den senare av Linda-serviserna. Men den var så svår att få tag i att det verkade dumt att köpa den - de hade bara typ tre-fyra mattallrikar och hade bara haft totalt 7 djupa tallrikar inne de senaste 13 åren. Men den var himla fin! Kolla här.

Var idag ute i Frihamnen med Kattis på visning för auktion på måndag-tisdag, Stockholms auktionsverk. Ska bjuda på två tavlor och mamma ska bjuda på ett litet barskåp vilket tydligen är köttbergets senaste fäbless - morbror Hasse har köpt två de senaste månaderna berättade mor.
Jag skulle definitivt kunna tänka mig ett läckert barskåp i teak från 60-talet om jag hade mer plats. Men nu har jag ju inte det.

Vi kikade även i gallerier på Hornsgatspuckeln, Kattis är förtjust i en ung konstnär som heter Lisa Rinnevuo, Södra galleriet hade en del riktigt fina litografier av henne.

1 Comments:

At 5/3/06 11:54, Blogger ninaboel said...

dags för bild på nya porslinet! *ler* många kramar, nina

 

Skicka en kommentar

<< Home