TAVASTGATAN 29A

Heminredning för nybörjare

2/23/2006

Jag har sytt en kudde

... så säg att jag är duktig.
Efter två timmars intensivt arbete hade Julia och jag färdigställt varsin kudde. Det blev resultatet av onsdagskvällens syjunta. Julia visade tålmodigt hur jag skulle nåla, klippa och sy och snodde mästerligt ihop sin egen kudde av ett grå-vitt Marimekko-tyg. Min kudde blev kanske inte helt jämn men någon pedant har jag aldrig varit. Och det var riktigt kul!


Syslöjdsfröken Julia in action.


Min nya kudde.

4 Comments:

At 23/2/06 21:58, Blogger ninaboel said...

jättefin! *klappar händerna* Gjorde du med blixtlås och allt? Eller knappar? Eller... berätta! *ler* Jättesnygg. Ska den bo i beige soffan?

 
At 23/2/06 23:09, Anonymous Anonym said...

Så fin kudde du gjort! :D

 
At 24/2/06 09:55, Blogger Namnlös said...

Blixtlås, knappar... det där är övervärderat. Vi gjorde den klassiska modellen! Som ett örngott.
Köper jag en symaskin i vår ska jag ha som mål att lära mig blixtlåssömnad!
Kudden får bo i beige-soffan, även om den passade väldigt bra i Julias och Anders nya svarta skinnsoffa, så pass bra att den nästan inte ville följa med mig hem.

Mickan: Tack! :-D

 
At 27/2/06 20:47, Blogger Anna-Stina said...

Väldigt fin kudde som passar bar i soffan! Man behöver inte överarbeta med blixtlås och så, då tröttnar man bara :-) Det ska vara lätt och enkelt att sy!

 

Skicka en kommentar

<< Home