TAVASTGATAN 29A

Heminredning för nybörjare

2/28/2006

Inga tavlor!

Jag gillar inte att förlora. Nu har jag förlorat två budgivningar på Auktionsverket! Plus ett antal på Tradera. (För att inte tala om nätpokern - den släpper jag nu, efter att i ett par veckor ha drömt om att tjäna tusenlappar på poker varje helg som jag sedan skulle köpa konst för. Jag är bättre på att dagdrömma än på att spela poker.)

Tavlorna gick båda två för 1400 kr (25 procent tillkommer), vilket i det ena fallet var 50 kr över mitt bud och i det andra fallet 400 kr över mitt bud. Den tavla som gick idag körde jag inte så hårt på - den var fin, men inte lika hjärtstjälande som den första.

Det känns lite tråkigt, men det är stadsauktion varannan vecka. Snart på det igen! Dessutom har Metropol auktion varje vecka - deras sajt är plågsamt långsam men jag ska gå till lokalerna på Sveavägen och kika.
Och som min oförbätterligt positiva mamma skrev när jag blivit överbjuden: "Det visar iallafall att du har god smak."

2 Comments:

At 1/3/06 21:28, Blogger ninaboel said...

*skrattar* ja, men det är kanske precis så man ska se det... till och med bjuda på saker som andra bjuder på och noga se till att inte vinna bara för att säkerställa sin goda smak liksom *skrattar* vad är du jakt efter då? och vart ska tavlan/tavlorna hänga? Över soffan?

 
At 7/3/06 09:56, Blogger Namnlös said...

Jag är på jakt efter nåt jag gillar! En finns det definitivt plats för ovanför soffan. Blir det fler finns det nog rum för dem med. Ny auktion i helgen iallafall! :)

 

Skicka en kommentar

<< Home