TAVASTGATAN 29A

Heminredning för nybörjare

2/16/2006

Fler Helsingfors-fynd


Övriga fynd i Helsingfors var:
* Tygstycke (1.20 m) från Marimekko, orange-brunt med brunt apelsintryck. Detta ska bli kuddar. (Nej, jag har inte sytt på 15 år men Julia och jag ska sy våra kuddar tillsammans. Det går nog bra.)
* 8 stycken gröna tabletter att duka med, från Marimekko.
* Tårtfat, egentligen en nästan helt platt genomskinlig Arabia-tallrik.
* Lampskärm Retro från Pentik (nedsatt till 2,40 euro, ale-ale! (rea-rea!))
* Tyg till mamma: Marimekkos klassiska storblommiga mönster i grönt, ska bli sommarduk. Se bild ovan från hotellrummet. (Hotel Helka, rekommenderas.)



Sen köpte jag även ett Snö-halsband och en kjol från Nanso men de kommer att pryda mig, inte lägenheten. Samt havtorns- och hjortronlikörer, men de kommer nog snarare att misspryda mig är jag rädd.

Arkitekten Mattias som ritat badrummet var här idag och visade det för en stylist. Det kommer kanske med i ett reportage i en inredningstidning, vore klart kul. Det har aldrig tidigare hänt att någon del av mitt hem platsat i en heminredningstidning. Under besöket skämdes jag lite över stök och torftighet i övriga lägenheten, trots att jag slängt in all skit i sovrummet och stängt dörren. Nu kan jag knappt nudda golvet här inne. Det är nog det bästa med att ha ett sovrum, man slipper städa.

3 Comments:

At 23/2/06 21:19, Blogger Anna-Stina said...

Du måste berätta om och när ditt badrum kommer med i tidningen!

Det där brun-orangea tyget är jättefint. Kan tänka mig att det passar utmärkt till kuddar.

 
At 23/2/06 21:59, Blogger ninaboel said...

nehe så coolt! tänk bara - om ditt badrum kommer i en inredningstidning. Men han visade bara denna gången? Eller fotade de och höll på?

 
At 24/2/06 09:56, Blogger Namnlös said...

De har inte tagit några bilder som ska publiceras, men stylisten tog några som hon ska använda som referens när hon säljer in jobbet (antar jag). Hon är frilans så vi får väl se om någon tidning nappar. Det kanske blir ett exempel i ett större jobb om badrum. Och ja visst vore det coolt!

 

Skicka en kommentar

<< Home