TAVASTGATAN 29A

Heminredning för nybörjare

2/14/2006

Shopping i Helsingfors


Har spenderat en mycket givande helg i Helsingfors med Julia! Förutom att vi hade jättekul kom jag hem med ett gäng nya grejer till lägenheten. Först ut: Vinglas från Iittala. Serien heter Essence - less is more. Skitsnygg, tycker jag.
Vi åkte till deras factory outlet och jag fyndade dem för halva priset, 50 kronor styck. Det hade stått framme och blivit dammiga, därför såldes de som sekunda.
Det blev vitvinsmodellen, men när jag får större kök osv vore det förstås trevligt att ha åtta rödvinsglas i samma serie.

5 Comments:

At 17/2/06 18:16, Blogger ninaboel said...

oh de är så fina... det är just dessa vi funderat på att satsa med. Odj fick 2 vitvin och 2 rödvin för något år sedan men då bytte vi in dem mot fler filippa k muggar, som han fick för få av med. men ack så fina. så det blev hela 8 stycken? cool.

 
At 17/2/06 19:12, Blogger Namnlös said...

Ja visst är de!
Och ja det blev åtta stycken, det är det antal jag vill kunna ha hemma på middag. Fler än så får ändå inte plats vid bordet :)

 
At 6/3/06 10:45, Blogger Johan said...

Ett tips är att åka ut till fabriksboden i Gustavsberg, det är nämligen samma koncern som Iittala, och där har de mycket i glasväg, köksutrustning och porslin. Min hovleverantör. I många fall en tredjedel av priset jämfört med Duka och Åhléns.

 
At 7/3/06 09:58, Blogger Namnlös said...

Tack för tipset! Dit ska jag definitivt åka framöver. Fast jag bör inte ha så bråttom dit eftersom köksskåpen riskerar att spricka... Det är alldeles för roligt att köpa fina saker.

 
At 8/3/06 10:57, Blogger Johan said...

Här har du en länk dit också: http://www.arabia.fi/designor/web/designorwww.nsf/pages/59530BA5620F01CEC2256CF7002FDDE2!OpenDocument

 

Skicka en kommentar

<< Home