TAVASTGATAN 29A

Heminredning för nybörjare

2/08/2006

Kedjebrev

Jag har blivit taggad med ett kedjebrev. Jag är ingen jättefan av kedjebrev men det var roligt att bli tillfrågad! Så trots att jag plötsligt känner mig självutlämnande pretentiös är här mina svar:

7 saker som jag gillar
Människor, skratta, vinna, dansa, resa, förstå, hoppa från bryggan.

7 saker som jag inte gillar och som skrämmer mig
Ungefär samma som andra, tror jag - våld, lidande, miljöförstöringen, människor som saknar empati, etc.

7 viktiga saker i mitt hem
Fotoalbumen, soffan, datorn, nallen Lill-Erik, böckerna, mormors & farfars halsband.

7 slumpvist valda fakta om mig
Född i Hossmo församling, har två syskon, spelade handboll tills jag slog ut en tand med bollen, har blivit välsignad av Dalai Lama, är 168,5 cm lång, är otålig, gillar berg.

7 saker jag vill göra innan jag dör
Skaffa barn, skriva en bok, driva företag, resa massor, läsa många böcker, vandra i fler berg, möta många människor.

7 saker jag kan göra
Skriva, prata, skämta, bestämma, förstå, lyssna, tänka klokt.

7 saker som jag inte kan eller vill göra
Göra någon illa, slå en baklängesvolt... svår fråga.

7 saker som jag säger mest
Jag tycker, jag vill, jag föreslår, jag anser, jag måste, jag ska, jag menar ;-)

Och så skickar jag vidare brevet till kära Nina!

1 Comments:

At 9/2/06 15:50, Blogger Anna-Stina said...

Jättebra, Lisa! Lovar att inte skicka vidare i framtiden :-D

 

Skicka en kommentar

<< Home